Dzisiaj mija termin oddawania głosów na finałowe hasła. Wczoraj pełniący funkcję prezydenta Częstochowy Piotr Kurpios spotkał się mieszkańcami, by podyskutować o propozycjach, które zebrały dotychczas największą ilość głosów.

W czasie dyskusji potwierdziła się wysoka pozycja sloganu „Jasne, że Częstochowa”. Z kolei „Częstochowa rzuca na kolana” uznano za dość kontrowersyjne.

Po analizie najlepiej ocenianych haseł i zebraniu opinii od specjalistów z zewnątrz (m.in. prof. Dariusza Dolińskiego ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie), prezydent w ciągu miesiąca ogłosi wybrane hasło.

 

– Zaproponowaliśmy konsultacje w sprawie hasła, bo chcemy, żeby częstochowianie pomyśleli pozytywnie o mieście, poszukali jego atutów, żeby wreszcie poczuli, że to oni nim współrządzą. Wizerunek miasta jest głównie tym, co ludzie myślą na jego temat. Jesli jesteśmy z naszego miasta zadowoleni, czujemy się w nim dobrze i bezpiecznie chętnie zaprosimy do Częstochowy innych, co jest skuteczną metodą promocji – powiedział prezydent Piotr Kurpios.

 

Mieszkańcy wypełnili ok. 300 ankiet papierowych i ponad 500 internetowych.