„Jasne, że Częstochowa”,  to hasło promocyjne, które pełniący funkcję prezydenta Częstochowy Piotr Kurpios rekomenduje przyszłemu Prezydentowi Miasta do wykorzystania w miejskich kampaniach reklamowych.


Decyzję o wyborze tego sloganu podjął w oparciu o zakończone konsultacje społeczne i opinie ekspertów, m.in. Dariusza Dolińskiego z Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Andrzeja Szromnika z Akademii Ekonomicznej w Krakowie i Leszka Cichobłazińskiego z Politechniki Częstochowskiej.

Hasło zostało wyłonione spośród finałowej trójki, obok „Częstochowa rzuca na kolana” i „Częstochowa – dodaj do ulubionych”.
„Jasne, że Częstochowa” było tym, które połączyło mieszkańców i specjalistów. Mieszkańcy najwyżej oceniali „Częstochowa dodaj do ulubionych” (internetowe głosowanie) i „Jasne, że Częstochowa” (kartkowe ankiety). Z kolei specjaliści sugerowali „Częstochowa rzuca na kolana” jako wyraziste, nawiązujące do atmosfery religijnej w sposób potoczny, jak i „Jasne, że Częstochowa” czytelne dla wszystkich, bardziej zapraszające niż narzucające i w subtelny sposób nawiązujące do Jasnej Góry, a gdy ktoś takiego skojarzenia nie widzi albo nie chce widzieć, hasło pozostaje zrozumiałe.

– Pierwsze nawiązuje do funkcji jednej z przeglądarek internetowych, co jednak ogranicza możliwość skojarzenia przez dużą grupę osób. Drugie hasło jest zbyt agresywne i kontrowersyjne, trzecie wydaje się znalezieniem złotego środka. Dlatego właśnie taki slogan polecam następcy, którego wybiorą częstochowianie w najbliższym czasie. Co nie oznacza, że musi wykorzystać rekomendowane hasło przy budowie strategii promocyjnej Częstochowy – komentuje prezydent Piotr Kurpios.