Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta rozpoczął przygotowania do tworzenia strategii promocji turystycznej Częstochowy. Dzięki funduszom z projektu COESIMA (Europejska Współpraca Ważnych Ośrodków Pielgrzymkowych) zrealizowanego w ramach programu INTERREG IIIC Południe, finansowanego ze środków Unii Europejskiej, możliwe było opracowanie„Założeń do strategii promocji turystycznej Miasta Częstochowy”.
Na podstawie tych założeń i wytyczonych celów operacyjnych planowane jest stworzenie strategii promocji turystycznej naszego miasta wraz z programem operacyjnym. Dzięki jego metodycznej realizacji miasto będzie mieć szansę na zwiększenie liczby turystów i wydłużenie ich pobytów w Częstochowie, co stymulować powinno rozwój całego miasta.
2. Skrótowe prezentacje związane z przygotowanymi opracowaniami przedstawione w czasie spotkania 6 czerwca:
Założenia do strategii promocji turystycznej Miasta Częstochowy
Opinie mieszkańców Częstochowy na temat rozwoju i promocji miasta jako centrum turystycznego
Rozwój Częstochowy jako centrum turystyczno-pielgrzymkowego w kontekście funkcjonowania Międzynarodowego Portu Lotniczego w Katowicach – Pyrzowicach.