Wzorem ubiegłych edycji cały proces uchwalania budżetu obywatelskiego będzie podzielony na następujące etapy:
ETAP I
Opublikowanie materiałów dotyczących budżetu obywatelskiego
11 maja 2017r. udostępnienie do publicznej wiadomości pod adresem internetowym http://www.e.czestochowa.pl/bp mapy:
-
terenów miejskich, na których mogą być realizowane zadania w ramach budżetu obywatelskiego,
-
podziału miasta na jednostki pomocnicze (dzielnice);
-
harmonogramu IV edycji BO w Częstochowie – na stronie www.konsultacje-old.czestochowa.pl
ETAP II
Zgłaszanie propozycji zadań do budżetu obywatelskiego:
-
rozpoczęcie: 10 czerwca 2017 r.,
-
zakończenie: 08 sierpnia 2017 r.;
09 sierpnia 2017 r – opublikowanie na stronie internetowej zestawienia złożonych formularzy propozycji zadań do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego po zakończeniu naboru.
ETAP III
Weryfikacja formalnoprawna zadań:
-
rozpoczęcie: 10 czerwca 2017 r.,
-
zakończenie: 20 września 2017 r.;
21 września 2017 r.: opublikowanie na stronie internetowej zestawienia formularzy propozycji zadań do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego poddanych pod głosowanie.
ETAP IV
Informacja i promocja zadań w dzielnicach
-
informacja w dzielnicach o zadaniach poddanych pod głosowanie:
-
rozpoczęcie: 21 września 2017 r.,
-
zakończenie: 20 października 2017 r.;
-
promocja zadań poddanych pod głosowanie:
-
rozpoczęcie: 21 września 2017 r.,
-
zakończenie: 20 października 2017 r.;
ETAP V
Głosowanie nad propozycjami zadań:
1. w komisjach do głosowania
– rozpoczęcie: 21 października 2017 r.,
– zakończenie: 29 października 2017 r.;
2. za pośrednictwem poczty:
– rozpoczęcie: 21 października 2017 r.,
– zakończenie: 5 listopada 2017 r., decyduje data wpłynięcia karty do głosowania do urzędu.
(W jednej kopercie może znajdować się tylko jedna karta do głosowania).
3. przez internet:
– rozpoczęcie: 21 października 2017 r.,
– zakończenie: 5 listopada 2017 r.
17 listopada 2017 r. upublicznienie wyników głosowania